elinlanderup.blogg.se

Jag vågade, vågar du?

Publicerad 2013-07-20 19:29:24 i Allmänt,

Det har tagit mig enda till idag att inse att jag inte behöver göra saker för andras skull. Det kommer alltid finnas folk som tycker illa om det man gör, så varför bry sig om de som klankar ner på en? 
Jo, för att man (jag) är väldigt duktig på att ta åt mig all negativ kritik istället för allt positivt folk säger. Men jag bryr mig inte längre, jag gör saker för min egen skull. För första gången i hela mitt liv har jag lagt upp en bikinibild och inte raderat den efter X antal minuter/sekunder. För jag bryr mig inte.
 
Jag har vågat bryta det mönstret och vågar tro på att det Jag gör är bra för mig och ingen annan. Gör bara saker du själv vill. Våga tro på dig själv för du är bra som du är, du är fin som du är. Låt ingen annan någonsin få dig att tro något annat!
 
Jag har velat gå ner lite i vikt och det vill jag fortfarande, men idag är det av en helt annan anledning. Förr var det för att "vara som alla andra" men idag är det för min, bara Min, egen skull. För ingen har rätt att säga till mig vad jag ska göra och hur jag ska göra det. 
Jag gör vad jag vill, när jag vill och hur jag vill.
 
Du är bäst, Du är finast men framförallt, Du är oslagbar! Tack för att Du är Du.
JAG tror på dig. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela